Konya'nın Derbent ilçesinde Muharrem ayının manevi atmosferi, geleneksel aşure ikramıyla yaşatıldı. Derbent Belediyesi tarafından hazırlanan aşureler, ilçe genelindeki camilerde cuma namazı sonrası vatandaşlara dağıtıldı.
Birlik, beraberlik ve paylaşmanın simgesi olarak kabul edilen Aşure Günü kapsamında gerçekleştirilen etkinlikte vatandaşlar, hazırlanan aşurelerden ikram alarak bu anlamlı günde bir araya geldi.
AŞURELER BÜYÜK KAZANLARDA KAYNADI
Etkinlik öncesinde ilçede imece usulüyle hazırlık yapıldı. Büyük kazanlarda pişirilen aşureler, gönüllü kadınların özverili çalışmasıyla hazırlandı.
Hazırlanan aşureler daha sonra belediye ekipleri tarafından ilçe merkezindeki camilere ulaştırılarak vatandaşlara ikram edildi.
"BİRLİK VE BERABERLİĞİMİZİ PEKİŞTİRİYOR"
Derbent Belediyesi'nden yapılan açıklamada, Aşure Günü'nün paylaşmanın, bereketin ve kardeşliğin en güzel örneklerinden biri olduğu vurgulandı.
Açıklamada, "Paylaşmanın, bereketin ve kardeşliğin simgesi olan Aşure Günü dolayısıyla hazırlanan aşureler, belediye ekiplerimiz tarafından ilçemizdeki tüm camilerimizde vatandaşlarımıza ikram edildi. Muharrem ayının manevi ikliminde birlik ve beraberliğimizi pekiştiren bu güzel geleneğin yaşatılmasına katkı sunan, emekleriyle aşureleri hazırlayan kıymetli ablalarımıza ve teyzelerimize teşekkür ediyoruz." ifadelerine yer verildi.
"BEREKET VE KARDEŞLİK GETİRMESİNİ DİLİYORUZ"
Belediye açıklamasında ayrıca Muharrem ayının manevi anlamına dikkat çekilerek, "Aşure Günü'nün ilçemize, ülkemize ve tüm İslam âlemine sağlık, huzur, bereket ve kardeşlik getirmesini temenni ediyoruz." denildi.
Her yıl geleneksel olarak gerçekleştirilen aşure ikramı, bu yıl da vatandaşlardan yoğun ilgi görürken, Derbent'te paylaşma ve dayanışma kültürü bir kez daha yaşatılmış oldu.